Uplakaní európski politici a veselé Vianoce

12. decembra 2011, Rom 44, Nezaradené

Práve čítam na HN o bankách, ktoré sa už modlia k bohu. Je fakt, že nie som žiadny ekonón, takže ani v živote nemôžem pochopiť, ako môže byť dlh krajín PIIGS voči banke vyšší ako jej kapitál. Napr. 200 al. až 300%. Tiež nepochopím, prečo Slovensko ide zachraňovať Taliansko sumou 1,56 mld €. Vlastne nie Taliansko, peniaze budú poukázané MMF, a rôznymi presunmi z účtu na účet by sa nakoniec mali dostať do Talianska. A ešte aj na to si musíme požičať! No, ale boh vie! Veď ja nie som žiadny ekonóm.

Zrekapitulujem. Našim lekárom sme navýšili tuším 50 miliónov €. Učiteľom ani cent. Talianom 1,56 miliardy €. Nie som ekonóm, preto nikdy nepochopím či sa €uro dá zachrániť presúvaním neexistujúcich peňazí z účtu na účet. Naši politici určite vedia čo činia. To delegovanie právomocí do Bruselu už celkom chápem. Ani ja by som nechcel byť zodpovedný za niečo podobné.

A už chápem aj to, prečo popriala Radičová Romp-ujovi veselé Vianoce.