Spiknutie a nadchádzajúce voľby.

6. marca 2012, Rom 44, Nezaradené

Od novembra mi vŕta hlavou, čo sa to vlastne na Slovensku deje? Snažim sa dopátrať súvislostí. Už som bol zato hanený aj zosmiešňovaný, a týmto článkom chcem tému ústavnosti, alebo protiústavnosti nadchádzajúcich volieb uzavrieť.

 

Ústava hovorí:

Čl.73 (1) Národná rada Slovenskej republiky má 150 poslancov, ktorí sú volení na štyri roky.

Čl. 81a Mandát poslanca zaniká (okrem iného)

a) uplynutím volebného obdobia

Čl. 82 (5) Zasadanie Národnej rady Slovenskej republiky sa skončí uplynutím volebného obdobia alebo jej rozpustením.

Viac sa ústava volebným obdobím nezaoberá. Z toho sa dá vydedukovať, že volebné obdobie, je obdobie 4 rokov, ktoré keď uplynú, skončí sa zasadanie NR SR. Pred uplynutím volebného obdobia môže byť Národná rada rozpustená. Ústavný zákon 330/2011 o skrátení volebného obdobia hovorí nasledovné:

Čl. 1 (1) Volebné obdobie Národnej rady Slovenskej republiky zvolenej v roku 2010 sa skončí dňom volieb do Národnej rady Slovenskej republiky.

a pokračuje článkom, ktorý hovorí, že to bude 10.marca. Lenže volebné obdobie nemôže skončiť, musí uplynúť. A to je rozdiel! Lenže ja nie som žiadny právnik a už vôbec nie ústavný. Preto právny výklad ústavnosti, alebo protiústavnosti volieb prenechám odborníkom.

 

Mňa ako občana, trápi, že právny štát stojí na troch pilieroch moci, ktoré sa majú navzájom kontrolovať. Ústavný poriadok má zabezpečiť, aby tieto tri zložky nezneužívali moc, preto ústava jasne vymedzuje hranice, v ktorých majú naši ústavní činitelia konať, a taktiež presne stanovuje kroky, ktoré majú byť vykonané napríklad aj v prípade vyslovenia nedôvery vláde Národnou radou SR. Tieto kroky preukázateľne neboli vykonané, naopak. Dovolím si celkom otvorene prehlásiť, že došlo k dohode troch  ústavných inštitúcií (z verejne dostupných zdrojov), ktoré sa dohodli, že ústava im v tomto prípade nevyhovuje a že ju teda účelovo zmenia. Parlament, vláda, prezident. Dovolím si to nazvať spiknutím. Týmto vytvorili nebezpečný precedens, ktorý predpokladám, bude mať dohru na súdoch. O tom, čo ich k tomu viedlo, nebudem špekulovať. Ja, ako občan, som šokovaný aroganciou moci a myslím si, že v tomto prípade boli porušené všetky zásady slušnosti a hrubo pošliapané ústavné právo našimi najvyššími ústavnými činiteľmi, ako aj politickými stranami, ktoré sú zastúpené v Národnej rade SR. Ako občan si myslím, že tieto politické strany a ľudia ktorí ich reprezentujú nemajú žiadne právo viac sa uchádzať o dôveru občana vo voľbách.

 

Predpokladám, že tieto skutočnosti budú ešte dlho pretriasať právnici a historici. Pre mňa sa to dnešným dňom skončilo.